Aromás lábbelik

Tudom, nem túl vonzó a lábgombáról beszélni, de ha valaki szenvedett már tőle, az tudja, hogy nem kell ápolatlannak lenni ahhoz, hogy megfertőződjünk. Elég egy strand zuhanyzójába papucs nélkül belépni, felpróbálni egy cipőt a boltban. Sokféle módon beszerezhetjük a hívatlan vendégeket, ám eltüntetni azt közel sem ilyen egyszerű. Azt is tudom, hogy ma már rengeteg különféle külső és belső gyógyszer és kenőcs létezik, de bevallom, nekem nem nagyon működtek. Ennek persze az is oka lehet, hogy bár a lábunkról már elmúlhatott volna a fertőzés, a cipőnk is megfertőződött, így minden használat után újra és újra fertőz.

Erre évek alatt kialakult módszerem van és (lekopogom) évek óta nem kell kínlódnom ilyesmivel. „A lényeg a kettős védelem”, ezt én is így gondolom. A lábra az izsóp készítményeket ajánlom. Bioboltokban kaphatók kifejezetten izsópos lábkrémek, ám ha valaki otthon van a házi krémek készítésében, akkor otthon is könnyedén elkészítheti. De a legegyszerűbb és legolcsóbb módszer az izsóp teából készült lábvíz. Fogunk egy lavórt, és nem sajnálva a növényt belőle, forrázatot készítünk, amit egy törölközővel letakarunk, hogy az illóolajok kevésbé szökhessenek el belőle. Jómagam le sem szűröm a virágokat, elférnek a lábaim körül, úgy szoktam fürdőzni benne. Bámulatos, hogy milyen gyorsan hat! Hogy a fertőzés vissza se jöjjön, apró vattapamacsra csepegtessünk jó minőségű, gombaölő hatással rendelkező illóolajakat, és helyezzük a cipőinkbe. Én a citromolajat és a teafa olaját részesítem előnyben. Így az ember két legyet üt egy csapásra: a gombáktól is megszabadul és a cipője is illatozni fog.

Megjegyzések